Як створити план маркетингу в соціальних мережах (SMM) з нуля

Починаючи будувати цифровий маркетинг, не варто намагатися використовувати всі доступні стратегії відразу. Слід почати з однієї тактики, а освоївши її, поступово додавати нові інструменти, канали і способи.

З усього різноманіття засобів онлайн-просування маркетинг в соціальних мережах (SMM) відмінно підходить для початку просування в інтернеті. Чим люди у всьому світі найбільше займаються в інтернеті? Звичайно ж, сидять у соцмережах. Наприклад, середній американець витрачає на соціальні медіа близько 37 хвилин в день.

Використання соціальних мереж для просування бренду дозволяє охопити величезну аудиторію потенційних клієнтів, «достукатися» до тих, хто ще коливається в своєму виборі.

Так само, як не можна вирушати в подорож без карти, не варто починати кампанії в соціальних медіа без плану. Створення стратегії маркетингу в соцмережах з нуля може здатися, на перший погляд, лякаючою перспективою. Але насправді, буде потрібно виконати всього лише три кроки:

1. Вибрати соціальну платформу

Перший крок у створенні плану SMM - вибрати ті соціальні мережі і платформи, через які ваш бренд буде взаємодіяти з аудиторією. У цьому питанні є два важливих нюанси, які необхідно врахувати при прийнятті цього рішення.

По-перше, подумайте, що ви знаєте про свою компанію. Які платформи найкраще підходять для «голосів» вашого бренду? Чи є в маркетинговій команді фахівці, що мають досвід залучення аудиторії в конкретній соціальній мережі? Скільки годин ви можете виділити для SMM? Відповіді на ці питання допоможуть визначити, з яких каналів слід почати і скільки їх буде.

Друге питання - що ви знаєте про свою цільову аудиторію. Якщо ви ще не склали портрет потенційного покупця, почніть з нього. Вивчивши своїх клієнтів, з'ясуйте, на які соціальні мережі припадає більша частина їх онлайн-присутності. Подібні дослідження бажано робити хоча б раз на рік, оскільки демографічні особливості аудиторії можуть мінятися.

Наприклад, хоча в Facebook як і раніше випереджає за популярністю інші соціальні мережі серед підлітків, самі підлітки найбільш важливою для себе платформою називають Instagram. Точно так само, LinkedIn більш популярна серед дорослих користувачів, ніж Twitter, а ось Twitter більше приваблює чоловіків, ніж жінок-користувачів.

2. Залучити аудиторію

Після визначення платформи, на якій ви будете розміщувати свій контент, очевидним наступним кроком буде публікація самого контенту. Звичайно, для SMM недостатньо просто розміщувати пости і сподіватися, що ваші читачі будуть самі ними ділитися з друзями. Щоб привернути передплатників і взаємодіяти з цільовою аудиторією через соціальні профілі, потрібно враховувати кілька факторів.

У першу чергу, це так званий «голос» вашої компанії. Перш, ніж почати публікувати повідомлення в соцмережах, важливо вирішити, яким ваш бренд хоче виглядати в очах споживача. Високопрофесійним і авторитетним, довірливим або веселим? На це питання немає однозначної відповіді: онлайн-голос вашої компанії - це той образ, який з більшою ймовірністю приверне вашу цільову аудиторію. Портрет цільової аудиторії, про який ми говорили вище, повинен допомогти знайти відповідь на питання, як вам слід звертатися до вашим передплатникам в соціальних мережах.

Важливо також визначити типи контенту, яким ваша компанія має намір поділитися з клієнтами. Багато хто йде по шляху найменшого опору, просто копіюючи в соцмережі посилання на свої статті в блогах - але цей спосіб представляє мало цінності для ваших читачів. Адже якби вони хотіли почитати ваші пости в блозі, вони б просто зайшли на ваш сайт!

Так що ж публікувати в соцмережах? Можна розміщувати практичними будь-який вид контенту - від зображень до цитат і рекламних пропозицій. Щоб зробити зміст сторінки цікавим, корисно слідувати популярному «80/20». Воно передбачає, що 80% публікуючого контенту повинно бути інформативними і розважальними, і лише 20% можуть ставитися до продажів, продуктів або послуг. При грамотному застосуванні цього правила будьте впевнені, що ваші сторінки в соціальних мережах залучають користувачів, а не відштовхують їх своєї рекламної.

І, нарешті, дотримуйтеся графіка публікацій контенту - несвоєчасна присутність в соціальній мережі може бути гірше, ніж його повна відсутність. Чи не доведені до розуму або занедбані акаунти в соціальних мережах можуть багато розповісти про вашу компанію і виставити її не з найкращого боку.

3. Виміряти результати

Не варто просто сподіватися на те, що ваші акції в соціальних мережах працюють ефективно. Щоб бути впевненим у результатах соціальних кампаній, необхідно регулярно вимірювати їхні показники. Здавалося б, соціальні мережі - це та область, до якої важко «прикласти лінійку», а деякі навіть стверджують, що залученість аудиторії і впізнаваність бренду не можна виміряти. Це помилка. Будь-яку активність в інтернеті можна виміряти тим чи іншим способом. І якщо ви полінитеся розібратися з інструментами вимірювання результатів своїх дій, то ніколи не дізнаєтеся, що працює, а що ні, де потрібно натиснути, а де перестати витрачати час і кошти.

Як же виміряти ефективність маркетингу в соцмережах на практиці? Насамперед, потрібно визначити цілі вашої SMM-кампанії. Можливо, ви вирішили створити інформаційний фон для запуску вашого продукту або послуги? Або ви використовуєте соціальні мережі для залучення аудиторії? Якщо так, то слід поставити собі питання: що являє собою залучення користувачів для вас? Зростання числа передплатників, більше згадок в соціальних мережах, підвищення індексу впливовості в соцмережах (Klout Score) або інші метрики? Без конкретно поставлених цілей отримані дані не будуть мати ніякого сенсу і цінності для вас.

Якщо метою є залученість користувачів в спілкування з компанією на сторінках соцмереж, одним із способів її вимірювання є створення системи балів, що ранжує результати за ступенем їх значущості для вас. Наприклад, ідеальною метою з позиції охоплення користувачів в Facebook буде не лайк на сторінці вашої компанії, а перепост ваших публікацій. У такій системі зміни лайк можна оцінити в один пункт, а репост - у п'ять пунктів. Аналізуючи результати кампанії по такій шкалі, можна зрозуміти, які типи повідомлень більш ефективні для вашого бізнесу.

Багато соціальних медіа-платформ пропонують інструменти аналітики, які допоможуть дізнатися, наскільки ефективно ви досягаєте своїх цілей - наприклад, Facebook Insights, аналітика Twitter і ВКонтакті.

Можливо, процес використання соціальних мереж для маркетингу і може здатися складним, але вас це не повинно лякати. Слідуючи цим трьом крокам - вибрати соціальну платформу, залучити аудиторію, виміряти результати - ви зможете створити план SMM, який буде служити вашому бізнесу зараз і в майбутньому.

 


Обговорення